سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از عوامل قرارگاه خدمات سفر شهر مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۵۸۹۵۷
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از عوامل قرارگاه خدمات سفر شهر مشهد برگزار شد
همایش «شکرانه خدمت» با محوریت آیین تجلیل و تقدیر از خدمتگزاران میزبانی از زائران نوروزی مشهدالرضا(ع) عصر امروز به میزبانی ستاد اجرایی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر استان خراسان رضوی در تالار همایش‌های هتل نوین مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم که با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار، جواد اصغری سرپرست شهرداری مشهد، محمدرضا قلندر شهردار منتخب، سردار سرتیپ کاظم تقوی فرمانده انتظامی استانو جمعی از مدیران شهری و مسئولان انتظامی برگزار شد، از دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را در امر استقبال، پذیرایی، سازمان‌دهی و اسکان زائران نوروزی داشتند، تجلیل شد.

ضرورت تسهیل امکان زیارت برای زائر اولی‌ها

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران قرارگاه خدمات سفر گفت: توفیق بزرگی که در نوروز امسال، نصیب و روزی مسئولان و مردم مشهد شد به برکت عنایت امام هشتم (ع) بود و به پاس این توفیق خدمت که به همه ما عنایت شد، شایسته است تا اکنون از این مجاهدت‌های شبانه‌روزی تجلیل شود.

وی افزود: مقوله زیارت از منظر ما یک فرصت استثنایی برای مشهدالرضا (ع) و استان خراسان رضوی است که همه مسئولان استانی و مدیران شهری را مکلف می‌کند تا شرایط را برای ورود زائران و ارادتمندان به حضرت رضا (ع) فراهم کنند. این یک تکلیف مهم است که بر عهده ماست تا هم از استان‌های دیگر و هم از سایر کشورها، مهمانان امام هشتم (ع) به شایستگی تکریم شوند. با این حال، این ضرورت وجود دارد که زیرساخت‌های موردنیاز به‌صورت جهشی تکمیل شوند، زیرا بیش از ۳۰ میلیون زائر در طول سال به مشهد مشرف می‌شوند که البته مقدار قابل‌توجهی از آن متعلق به زائرانی است که به دفعات، رهسپار سرزمین امام رضا (ع) شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که زائران بی‌شماری از کشور‌های مسلمان و به‌خصوص شیعیان، دلداده امام رئوف (ع) هستند و آرزو دارند که در قالب نخستین تجربه خود از زیارت به مشهد بیایند. در اینجا تقویت زیرساخت‌هاست که ضرورت پیدا می‌کند و باید در سایه تعامل با شورای اسلامی و شهرداری مشهد، تدبیر ویژه‌ای در این باره صورت بگیرد.

رشد ۲۹ درصدی سفر به مشهد در نوروز امسال

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، زیارت و گردشگری استانداری خراسان رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: این یک خدمت فراگیر بود که در گستره جغرافیایی بزرگ‌تر از مشهد، بسیاری از افراد نشان ارزشمند خادم ‎الرضا (ع) را بر سینه گذاشتند و تمام توان خود را پای‌کار آوردند تا مهمان امام هشتم (ع) معطل اسکان و پذیرایی نماند.

وی افزود: حدود ۳۰ میلیون زائر در سال که بیش از یک سوم آن در ایام نوروز به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شوند، نشانه تحقق همان تمدن نوینی هستند که حول محور زیارت شکل می‌گیرد. از این میان، از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، ۱۰ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۲۷۴ نفر ورودی زائر به مشهد داشتیم که در این حوزه با رشد ۲۹ درصدی سفر‌ها مواجه بودیم.

معاون زیارت و گردشگری استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که با بسیج امکانات، مجموعه ظرفیت‌های اقامت رسمی و مقاومت به بیش از ۷۰۰ هزار تخت رسید تا فراتر از ۱۳۰ هزار تخت هتلی که معادل با ۵۲ درصد ظرفیت هتلداری کشور است، بتوانیم بیش از ۷ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۴۹ نفر شب زائر را از این ظرفیت بهره‌مند کنیم.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه کارگروه ملی زیارت که اخیراً با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، ما شبکه مسائل مرتبط با زیارت را احصا کردیم که مشتمل بر ۷۶ مسئله راهبردی در ۱۲محور بود. از این میان، ۲۵ مسئله مختص مشهد، ۳۵ مسئله مرتبط با زیرساخت‌های استان، ۱۵ مسئله ملی و یک مسئله بین‌المللی بود و برای حل آن‌ها، ۷۳ مصوبه کاربردی در کارگروه به تصویب رسید.

حجت‌الاسلامگنابادی‌نژاد تصریح کرد: صیانت از بازار و فراوانی اقلام را می‌توان در عملکرد ۶۰۰ ناظر و بازرس بر اصناف به همراه ۷۰۰ بازرس مردمی و یا تأمین ۹۴۶ تن گوشت منجمد در ایام نوروز مشاهده کرد. تأمین ۲۰۳ میلیون لیتر با رشد ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و البته ۵۰ میلیون مترمکعب گاز CNG، همگی تلاش‌هایی بوده که البته شاید از آن‌ها غفلت شود، اما تعهد اجرایی به آن تا حد زیادی در امر تکریم زائر مؤثر بوده است.

وی تأکید کرد: از ۱۶ هزار و ۹۰۰ پارکینگی که در هسته مرکزی فعال شد، فقط ۶۲ درصد مورد استفاده قرار گرفت. ۲۱ مرکز خدمات بین‌راهی هم به همت ۹۶ شهرداری و ۲۵۰۰ دهیاری در سطح استان فعال شدند و در خدمت زائران نوروزی قرار گرفتند. در حوزه‌های دیگر همچون عرصه‌های درمانی هم ۶۸ بیمارستان، ۲۲۸ مرکز درمانی شبانه‌روزی، ۲۹۰ آمبولانس و ۲۶۵ پایگاه اورژانس فعال بودند و به‌صورت شبانه‌روزی به زائران نوروزی خدمات ارائه کردند.

ضرورت دقت بیشتر در ارائه آمار زائران و مسافران

معاون زیارت و گردشگری استانداری خراسان رضوی گفت: از همکاری مؤثر نماینده معزز، ولی فقیه در استان و تولیت معزز آستان قدس رضوی باید تقدیر کرد که همه ظرفیت‌های استان را در راه خدمتگزاری به زائران نوروزی بسیج کردند. علاوه بر این، بخش قابل‌توجهی از مردم مشهد بودند که بدون کوچک‌ترین حمایت سازمانی و بودجه دولتی، در‌های خانه‌هایشان را به روی زائران باز کردند و میزبانان شایسته از مهمانان امام رضا (ع) بودند.

وی خطاب به معاون رئیس‌جمهور که در مراسم حاضر بود، ابراز کرد: در این میان، دو نکته وجود دارد که نباید از آن‌ها غفلت کرد. اولاً اینکه همچنان بخش‌های مهمی از تعهدات سازمان برنامه و بودجه در تأمین زیرساخت‌های موردنیاز مشهدالرضا (ع) برای استقبال از زائران عملیاتی نشده که باید به این نکته دقیقاً توجه کرد. علاوه بر این، باید به‌درستی سؤال کرد که استان‌هایی که ظرفیت اقامتی آن از ۲۰ هزار نفر فراتر نمی‌رود، با چه سنجه‌ای اعلام می‌کنند که در ایام تعطیلات، پذیرایی آمار میلیونی مسافران هستند درحالی‌که مشهدالرضا (ع) برای پذیرایی شایسته از ۱۰ میلیون زائر نوروزی خود، همه ظرفیت‌هایش را پای‌کار آورد تا رسم امانت‌داری و مسئولیت را به شایستگی به جا بیاورد. باید به ارائه آمار رسمی از زائران و مسافران توجه شود تا حقی از یک شهر یا استان پایمال نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->